ایرانخودرو

خودروی ساندرو : بررسی جامع خودروی رنو ساندرو ، ویژگی ها و امکانات آن

تجربه رانندگی در رنو ساندرو

خودروی ساندرو  از سال 2008 تا کنون تولید می شود و اولین بار این خودرو در نمایشگاه  ژنو در سال 2009 رونمایی شد.

تجربه رانندگی در رنو ساندرو

کیفیت رنو ساندرو

طراحی بدنه و کابین رنو ساندرو

معایب رنو ساندرو

پیج اینستاگرام تیونینگ

برای تماشای ویدیوهای جذاب و جدید انواع ماشین های ایرانی و خارجی به پیج تیونینگ در اینستاگرام بپیوندید.

خودرو ساندرو

خودرو ساندرو یکی از خودروهایی است که در سال 2008 برای نخستین بار در نمایشگاه ژنو 2009 رونمایی شد.

این خودرو در اروپا با نام داچیا ساندرو معروف است، بعبارتی محصولی مشترک از شرکت های خودروسازی فرانسوی رنو و زیرشاخه رومانیایی است.

نسل اول خودرو ساندرو در سپتامبر سال 2007 معرفی شد و امروزه نسل دوم آن در بازارهای جهانی عرضه می شود.

این خودرو براساس پلتفرم L90 ساخته شده است و در کلاس ساب کامپکت یا سوپرمینی قرار می گیرد.

داچیه ساندرو در بازار کشورهایی همچون ایران، روسیه، مصر، آفریقای جنوبی، مکزیک و آمریکای جنوبی به عنون رنو ساندرو عرضه می شود.

این خودرو به کشور های مختلفی صادر شده است:

  1. اتحادیه اروپا
  2. آمریکای لاتین
  3. آمریکای جنوبی
  4. آفریقا
  5. آسیای میانه

این خودرو در خاورمیانه عرضه می شود؛ کشورهایی که خط تولید این خودرو وجود دارد در زیر نام برده شده است.

  1. رومانی
  2. فرانسه
  3. ترکیه
  4. آرژانتین
  5. برزیل
  6. کلمبیا
  7. پرتوریا
  8. آفریقای جنوبی
  9. کازابلانکا
  10. مراکش
  11. روسیه

نسل اول رنو ساندرو یا داچیان ساندرو

امروزه پارس خودرو نسل اول این خودرو را در بازار کشور عرضه کرده است.

در مرکز پژوهشی تکنوسنتر با همکاری مراکز مهندسی برزیل و رومانی طراحی می شود.

تکنوسنتر نام مرکز تحقیقاتی رنو در نزدیکی پاریس است که خودروهای آینده این شرکت فرانسوی در آن طراحی می شوند.

نسل اولیه رنو ساندرو در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2007 معرفی شد؛ در دسامبر 2007 این خودرو به صورت رسمی وارد بازار و در عرضه در کشور برزیل آغاز شد.

عرضه این خودرو در بازار اروچا در ماه مارس 2008 نمایشگاه خودروی ژنو با برند داچیا شروع شد.

در ماه می سال 2011 نسخه لیفت شده ایی از ساندرو با تغییراتی در ظاهر و کابین به بازار برزیل وارد شد.

این شرکت فرانسوی در اوایل سال 2012 نسخه فیس لیفت شده ساندرو را با اعمال تغییراتی در قفل درها و کیسه هوای سرنشین جلو وارد بازار کلمبیا شد.

مشخصات فنی خودرو ی رنو ساندرو 

مشخصات فنی خودرو ی رنو ساندرو 

شرکت داچیا نسل دوم خودروی ساندرو را در ورژن های متنوع با پیشرانه های بنزینی و دیزلی روانه بازار کردو

امروزه نسل اول رنو ساندرو در داخل کشور و به وسیله شرکت پارس خودرو تولید می شود.

شرکت رنو ساندرو را تنها با پیشرانه K4M عرضه می کند؛ پیشرانه ایی که امروزه در خودرو تندر 90 استفاده شده است.

پیشرانه این خودرو از نوع چهارسیلندر خطی است و قادر است بیشینه ایی با 105 اسب بخار دور موتور 5750 دور بر دقیقه تولید کند.

بیشتری گشتاوری که پیشرانه ی رنو ساندرو تولید می کند برابر با 140 نیوتن متر است که در دور موتور 3750 دور بر دقیقه حاصل می شود.

پارس خودرو رنو ساندرو در دو مدل دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می شود.

سیستم انتقال قدرت مدل دستی از نوع 5 سرعته بهره می برد و به صورت ترکیبی در هر 100 کیلومتر معادل با 8.3 لیتر مصرف سوخت دارد.

در وبسایت شرکت پارس خودرو اطلاعاتی موجود است، حداکثر سرعت مدل های دستی و اتوماتیک این خودرو به ترتیب 175 و 170 کیلومتر بر ساعت است.

به ترتیب 10.5 و 11.5 ثانیه زمان نیاز است تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

رنو سیمبل

ایمنی خودروی ساندرو

 اولین نسل ساندرو در سال 2008 یورنکاپ 3 ستاره ی ایمنی از 5 ستاره در ایمنی بزرگسالان را توانست دریافت کند و 4 ستاره از 5 ستاره در حفاظت از کودک و  1 ستاره از 4 ستاره درایمنی عابرپیاده هم دریافت کند و در سال 2013 نسل بعدی این خودرو توانست 4 ستاره از 5 ستاره را کسب کند

سیستم های ترمز این خودرو توسط شرکت ATE آلمان طراحی شده است و در محور های جلو هر دو چرخ دیسکی و در محورهای عقب کاسه ای هستند.
  این خودرو از دو سیستم ترمز هم پشتیبانی می کند که نام آن ها abs و ebd است.

مجهز به کمک ترمز با نام  EBA است. می توان خودرو را  بین 2 یا 4 ایربگ از نوع srp سفارش داد.

این شرکت خودروسازی کنترل پایدار هم بر روی خودرو های خود نصب می کند .

تجهیزات خودروی ساندرو

این موتور 105 اسب بخار قدرت دارد که در ایران با دونوع گیر بکس عرضه می شود. یکی اتومات و یکی دستی که مدل دستی 5 دنده است و مدل اتومات 4 دنده است

  1. چهار شیشه برقی
  2. آینه های برقی مجهز به گرم کن
  3. کامپیوتر سفری
  4. اطلاعات مصرف سوخت و مسافت و سرعت
  5. مه شکن جلو و عقب
  6. چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
  7. سیستم صوتی با 4 عدد باند
  8. صندلی های تاشو عقب
  9. سیستم ضد سرقت
  10. قفل مرکزی برقی
کیفیت رنو ساندرو

در برخی از کشورها مانند آمریکا، چین و روسیه این خودرو با امکانات بهتری عرضه می شود که عبارت است از:

  1. گرمکن صندلی های جلو
  2. سیستم کنترل پایدار
  3. ایربگ های جانبی
  4. فرمان چرمی
  5. سیستم پاور ویندوز

کیفیت رنو ساندرو

از گذشته خودروهای رنو در ایران به دلیل کیفیت بسیار خوبی که دارند از شهرت بسیار خوبی برخورداند.

شرکت پارس خودرو تولید کننده خودرو به دلیل تولید این نوع خودرو نسبت به شرکت ایرانخودرو از جایگاه بهتر و مطمئن تری برخوردار است زیرا در تولید محصولات خود دقت بیشتری دارند.

در بهمن سال 1394 بود که اولین نسل این خودرو در شرکت پارس خودرو تولید شد .

این خودرو در ایران در صورتی تولید شده است که با نسخه اصلی تفاوت چندانی ندارد؛ بیشترین تغییرات بین این دو مدل در دستگیره ها، آینه ها و زه دستگیره ها است و آینه هایی که هم رنگ بدنه است البته در مدل های اتومات .

معایب رنو ساندرو

نسل دوم خودرو داچیا ساندرو یا رنو ساندرو

این خودرو در سال 2012 بود که در نمایشگاه پاریس رونمایی شد و در ماه ژوئن مدل های کراس اوور و هاچ بک این خودرو رونمایی شد.

این خودرو از نظر طراحی به دو مدل خودروی شرکت خود شبیه بود در ظاهر بیرونی شباهت زیادی به داچیان لوگان و از نظر طراحی بیرونی شباهت زیادی به داچیان لاجی داشت .

ایمنی نسل دوم این خودرو نسبت به مدل قبلی خود از ایمنی  بالاتری برخوردار است.

در سال 2013 با توجه به تست های صورت گرفته از سمت شرکت یورو ان سی ای پی، نشان داد که ایمنی این خودرو در سرنشینان بزرگسال بهتر از نسل قبل خود است.

توانست 5 ستاره از 5 ستاره برای ایمنی سر نشینان کودک و 4 ستاره از 5 ستاره ی عابرپیاده و 4 ستاره از 5 ستاره ایمنی فعال را دریافت کند.

معایب رنو ساندرو

  •  طراحی قدیمی این خودرو یکی از عیب های آن است و به دهه های گذشته برمی گردد.این موضوع را می توانید هنگام مقایسه با سایر خودروها به وضوح مشاهده کنید.
  • طراحی داخلی رنور ساندرو هم جزو معایب آن بشمار می رود.
  • جنس صندلی های خودرو از کیفیت خوبی برخوردار نیست.
  • مصرف این خودرو بالاست.
  • سیستم پخش ضعیف

طراحی بدنه و کابین رنو ساندرو

ساندرو براساس خودروی لوگان ساخته شده است. از این رو می توان بین این دو خودرو شباهت های بسیار زیادی را مشاهده کرد.

خودرو ساندرو و تندرو به دو کلاس متفاوت متلق است. به همین دلیل طبیعی است که طول این خودرو به وضوح نشان دهد.

ساندرو و تندر دو کلاس متفاوت است، فاصله بین دو محور ساندرو، حدودا 42 میلی متر کوتاه تر از خودرو تندر است.

به همین دلیل می توان گفت از فضای کمتری برای سرنشین های عقب در این خودرو فراهم شده باشد.

در کلیه بخش های بدنه خودرو می توان لبه های تیز را مشاهده کنیم.

چراغ های جلوی این خودرو از طراحی کشیده ایی دارند و نواری به رنگ کروم آن ها را به هم وصل کرده است.

جلو پنجره ساندرو مانند همه بخش های آن دارای طراحی ساده و هماهنگی با سپر جلوی این خودرو می باشد.

طراحی بدنه و کابین رنو ساندرو

نمای جانبی خودرو ساندرو

نمای جانبی این خودرو که مهم ترین المان طراحی آن موج روبه بالای روی درهای خودرو و برجستگی های نسبتا زیاد قوس روی چرخ است که از خودرو تندر الگوبرداری شده است.

تنها تفاوت ظاهری بین دو مدل دستی و اتوماتیک ساندرو در رنگ آینه های جانبی، دستگیره درها و زه های جانبی است.

چراغ های عقب خودرو عمودی است و به این ترتیب دارای ظاهری اسپرت است.

این خودرو دارای طراحی ساده ای است و نمی توان در آن مورد چشم گیری یافت.

ایمنی خودرو رنو ساندرو

با توجه به اطلاعاتی که در وبسایت شرکت پارس خودرو قرار دارد، سیستم ایمنی این خودرو دارای امکانات بسیار خوبی است که ایمنی راننده و سرنشینان را فراهم کرده است.

  • کیسه هوای راننده،
  • کیسه هوای سرنشین جلو به همراه سوئیچ غیرفعال سازی آن،
  • ترمز ضدقفل ABS به همراه توزیع الکترونیکی ترمز و کمربند ایمنی برای سرنشین های عقب،
  • دارای قلاب های ISOFIX برای نصب صندلی کودک،

در سال 2008 نسل اول رنو ساندرو به وسیله موسسه Euro NCAP آزمایش شد و نمراتی را کسب کرده که عبارت است از:

  • محافظت از سرنشینان بزرگسال: سه ستاره
  • محافظت از سرنشینان خردسال: چهار ستاره
  • محافظت از عابران پیاده: یک ستاره
تجربه رانندگی در رنو ساندرو

تجربه رانندگی در رنو ساندرو

رنو ساندرو از پلتفرم B0 برخوردار است. این مسئله به توانایی های بالای حرکتی خودرو اشاره می کند.

در محور جلو و عقب خودرو به ترتیب به سیستم های تعلیق مستقل مک فرسون با بازوی جناقی و نیمه مستقل با فنرهای پیچشی تجهیز شده است.

کمترین فاصله ساندرواز زمین معادل 120 میلی متر است. به همین دلیل این خودرو هاچ بک قابلیت حرکت در طیف گسترده ایی از سطوح جاده را دارد.

فرمان رنو ساندرو از نوع دنده شانه ایی با تقویت هیدرولیکی یا اصطلاحا نیمه هیدرولیکی است.

اکثر مالکان این خودرو از سفتی فرمان آن شاکی هستند؛ برخی هم مصرف این خودرو را با توجه به کلاسی که در آن قرار گرفته، بالاتر می پندارند.

افرادی هم سطح پایین امکانات رفاهی داخل کابین ساندرو گله دارند.

اما معمولا شاهد رضایت مالکان این خودرو هستیم زیرا ساندرو نرم و از عملکرد خوبی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *