بررسی صفر تا 100 امکانات خودروی ام وی ام X33s

این خودرو یک فیس لیفت خودرو تیگوذ3 است که همچون فیس لیفت‌های سابق طراحی شده است. در ادامه به بررسی کامل و جامع این خودرو جدید چینی در تیونینگ می‌پردازیم.

خوردوی ایکس 33
 تولید کننده چری تیگو
 سال تولید  2020
 کشور سازنده چین
طرح بندی موتور جلو-محور جلو
فاصله بین محورها 2510 میلی‌متر
پهنا 1765 میلی‌متر
گشتاور 180 نیوتن‌متر
وزن خالص 1420 کیلوگرم
170km/h
حداکثر سرعت
2000 سی سی
حجم موتور
8.4 لیتر 100KM
مصرف سوخت
2020
سال طراحی

خودروی ام وی ام X33s

این خودرو یکی از محصولات شرکت MVM کشور چین است. که با نام اصلی آن، یعنی خودرویی چری تیگو 3 شناخته می شود. همچنین سومین فیس لیفت این شرکت خودروسازی است. فروش این خودرو از تابستان سال 99 آغاز شد. فیس جدید این خودرو به سبک سری‌های اول و دوم طراحی شده است. ام وی ام ایکس 33 در 3 نسل متفاوت تولید شده و آخرین نسل این خودرو در سال 2020 به بازار  چین و همچنین به بازار ایران وارد شد.

این ماشین از اولین نسل خود تا به حال در ایران وجود داشته و می‌توان گفت یکی از خودروهای چینی قدیمی است که در ایران از آن استفاده می‌شود. قدمت حضور این نسل خودرو به بیش از 10 سال بر می‌گردد و  آخرین نسل این خودرو در سال 2020 به بازار ایران و همچنین به بازار چین عرضه شده است.

این فیس لیفت یک خودروی جدید از این شرکت است که با نام جدید MVM X33S AT SPORT شناخته می‌شود.

کلاس بدنه
کراس اور
نوع جعبه دنده
5 سرعته خودکار
تنفس موتور
طبیعی
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر توان
139 اسب بخار
تعداد سیلندر
4 سیلندر
خودروی ام وی ام x33s
داخل خودروی ام وی ام x33s
عقب خودروی ام وی ام x33s

طراحی خارجی خودرو

تغییرات صورت گرفته در بدنه با توجه به نسل پیشین خود، سبب زیبایی سری جدید این خودرو شده است. می‌توانیم با نگاهی گذرا به این خودرو بگوییم که شرکت چینی چری تلاش کرده است که اتاق این خودرو را به المان‌های اسپرت و جسورانه تزیین کند.

نمای جلوی سری ام وی ام X33s دارای چراغ‌های زیبا، جلو پنجره‌ای چشم نواز و همچنین سپری بسیار جذاب است و این موارد سبب تفاوت این مدل با سری‌های پیشین خود شده است. همچنین چراغ‌های روشنایی در روز و هالوژن به درستی روی سپر قرار گرفته است.

باید بدانید که این خودرو در مدل اسپرت و معمولی به بازار عرضه شده است. علاوه بر اینکه سقف مشکی رنگ با بدنه تضاد جالبی دارد، خروجی دوبل اگزوز در عقب خودرو یکی از مهم‌ترین موارد تمایز مدل اسپرت با مدل معمولی آن است. امروزه شرکت تولید کننده این خودرو فقط نسخه اسپرت آن را به بازار عرضه می‌کند.

طراحی داخلی خودرو X33s

پس از باز کردن درب این خودرو می‌توانید شاهد بروز رسانی‌های متعددی در این خودرو باشید که در مقایسه با سری‌های پیشین این خودرو بهتر شده است. بهره گیری از رنگ‌های قرمز در حاشیه دریچه‌های تهویه و بخش‌هایی از درب خودرو سبب شده تا این خودرو نمای اسپرتی داشته باشد.

شکل کلی کابین این خودرو با این رویه جدید در طراحی و افزایش کیفیت روبه‌رو شده است. صفحه LCD 8 اینچی این خودرو دارای قابلیت لمس و اتصال به دوربین دنده عقب است که نشان دهنده تکنولوژیک بودن ان می‌باشد.

به لحاظ ارگونومیک نمره بسیار مناسبی به این شاسی می‌توانیم بدهیم. فضاسازی کابین نیز جزء موارد مهمی در این خودرو بشمار می‌رود. این خودرو از فضای وسیعی برخودار نیست اما سبب آزار و اذیت شما نمی‌شود.

این خودرو برای مسافرت‌ با ظرفیت 5 نفر مناسب نیست و در مسیر سبب خستگی نفر وسط می‌شود.

تغییرات ظاهری خودروی ام وی ام X33s

چهره جدید این خودرو به دلیل جلو پنجره‌ای جدید آن توانسته نسبت به سایر مدل‌های پیشین جسورتر به نظر برسد.

قبل ترها این جلو پنجره‌ای در خودرو تیگو 8 استفاده می‌شد، اما پس از آن به ام وی ام X55 و امروزه به استفاده در این خودرو رسیده است.

استفاده از رینگ‌های جدید و حذف مه شکن در این ماشین، ویژگی‌های جدید این ماشین بشمار می رود.

به همین دلیل نمی‌توانیم در نمای جانبی، نمای عقب و حتی کابین خودرو منتظر ویژگی جدیدی باشیم.

خودروی ایکس 33

نمای عقب خودرو

نمای عقب این خودرو در مقایسه با اکثر بخش‌های این خودرو، کمترین تغییر را داشته است که همین تغییرات کوچک در بهبود نمای عقب آن بسیار تاثیرگذار بوده است.

در حقیقت سادگی این قسمت نسبت به نمای جلو، بیشتر احساس می شود.

بهره گیری از سپر تزیینی با خروجی‌های اگزوز غیر واقعی نتوانسته که سبب نشان دادن طراحی ساده و قدیمی این قسمت شود.

نمای عقب خودرو ام وی ام x33s

نمای جانبی خودرو MVM X33S

نمای جانبی این خودرو نسبت به اتاق پیشین آن، به علت استفاده از رینگ‌های جذاب، اسپرت و ضربه گیرهای کروم مهیج تر به نظر می‌رسد.

نمای جانبی خودرو ایکس 33s

مزایای خودرو ایکس 33

  • گیربکس اتومات
  • ظاهری جذاب و زیبا 
  • طراح زیبای داشبور و کابین
  • دارای تجهیزات و امکانات مناسب (سانروف، سرگرمی ها و…)

معایب خودرو

  • متریال استفاده شده در ساخت مرغوب نیست
  • عملکرد ضعیف بخش‌های داخلی
  • گیربکس CVT در برخی شرایط
امکانات و آپشن‌های X33s
  • کنترل پایداری
  • کنترل کشش
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • اتولایت 
  • سنسور باد تایر
  • فرمان برقی
  • گرمکن صندلی جلو
  • اضافه کردن رینگ های جدید
  • اضافه کردن گودی بیشتر برای چراغ های روز جلو
  • اضافه کردن هواکش طوری شکل جدید جلو
  • حذف کردن چراغ دایره ای شکل یا همان مه شکن های جلو
تجهیزات ایمنی خودرو
  • مجموع ایربگ‌ها 2
  • ایربگ راننده
  • ایربگ زانویی راننده
  • ایربگ سرنشین جلو
  • ایربگ زانویی سرنشین جلو
  • ایربگ پرده‌ای
  • ایربگ جانبی جلو
  • ایربگ جانبی عقب
  • پشت‌سری فعال
  • کمربند ایمنی پیش‌کشنده
  • کمربند ایمنی محدود کننده
  • ورود بدون کلید
  • استارت دکمه‌ای
  • سیستم تهویه اتومات
  • کول باکس
  • صندلی‌ راننده 6 حالته دستی
  • صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
  • ویژگی صندلی عقب تاشو
  • گرمکن صندلی جلو
  • سردکن صندلی
  • ماساژور صندلی
  • روکش صندلی چرم و پارچه مشکی با دوخت قرمز
  • ایزوفیکس صندلی
  • خروجی 12 ولت
  • صندوق برقی با جک
  • صندوق پران هوشمند
  • آینه و شیشه‌
  • آینه عقب الکتروکرومیک
  • آینه جانبی تاشو برقی
  • آینه جانبی با تنظیم برقی
  • آینه جانبی با گرمکن
  • سقف پانوراما
  • سانروف
سایر مشخصات فنی
  • مالتی مدیا
  • سیستم صوتی4 اسپیکر – هندزفری
  • مانیتور8 اینچی لمسی
  • نویگیشن
  • هدآپ
  • دوربین عقب
  • دوربین جانبی
  • دوربین 360
  • دوربین شب
  • قابلیت پشتیبانیBluetooth – USB – MP3 -iPad – DVD – MirrorLink
  • سایر ویژگی‌ مالتی مدیا نمایشگر صفحه کیلومتر
  • نیروی کمکی برقی
  • تنظیم موقعیت
  • روکش چرم
  • دکمه‌های کنترلی
  • حساس به سرعت
  • پدال شیفتر
  • گرمکن فرمان
  • سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی2 حالته (اکو – اسپرت)
  • سیستم هشدار دهنده‌
  • سنسور جلو
  • سنسور عقب
  • سنسور باران
  • سنسور فشار باد تایر
  • سنسور خواب‌ آلودگی راننده
  • رادار نقطه کور
  • رادار تغییرلاین
  • رادار تصادف جلو
  • رادار تصادف عقب
  • رادار تابلو خوان
  • سیستم‌های ترمز
  • توزیع نیرو ترمز
  • ترمز ضدقفل
  • ترمز کمکی
  • ترمز پارک برقی
  • ترمز اضطراری
  • سیستم‌ روشنایی دی‌لایت
  • اتولایت
  • نوربالا اتومات
  • ارتفاع نور اتومات
  • چراغ مه‌شکن جلو
  • چراغ مه‌شکن عقب
  • چراغ چرخشی
  • چراغ شور
  • چراغ جلو هالوژن

تجربه رانندگی با mvm X33s

پس از نشستن روی صندلی راننده، پیشرانه را استارت می‌زنید، گیربکس CVT درگیر شده و خودرو برای حرکت آماده می‌شود. در ابتدای کار پیشرانه با توجه به فشاری که روی پدال گاز اعمال می‌شود با اندکی تاخیر عمل خواهد کرد. ریشه این موضوع را می‌توان در گیربکس CVT و یا ارتباط اکترونیکی بین پدال گاز و پیشرانه یافت. با قرار گیری اهرم تعویض دنده در وضعیت دنده عقب، گاهی ممکن است که موتور با توجه به فشردن پدال گاز لحظه‌ای واکنش خاصی از خود نشان ندهد.

این مشکل در برخی از این خودروهای تولید جدید به صورت موردی گزارش می‌شود؛ که البته شنیده‌ها حاکی از آن است که این موارد به وسیله شرکت سازنده در تولیدات جدید برطرف شده است. کیفیت مونتاژ این خودرو با توجه به سری‌های پیشین افزایش داشته است و در نهایت به دلیل عایق بندی بهتر فضای کابین، میزان نفوذ صدای مزاحم از بین می‌رود و آرامش سرنشینان تا حد زیادی به دست می‌آید.

کابین خودروی ام وی ام x33s در زمان حرکت تا حداکثر 4000rpm آرامش و آسایش را برای سرنشینان خودرو ایجاد می‌کند. اما از این دور به بالا صدای موتور به درون کابین افزایش می‌یابد و به میزان نفوذ صدا افزوده می‌شود. وضعیت رانندگی را می‌توانید بین دو حالت sport و eco تنظیم کنید و در شرایط eco به علت کاهش مصرف سوخت، دور موتور در محدوده پایین تری حفظ می‌شود و شما نمی‌توانید از حداکثر توان خودرو بهره مند شوید. در حالت eco شتاب گیری خودرو چندان جالب نیست؛ به همین دلیل برای استفاده از حداکثر توان خودرو سیستم رانندگی خود را روی اسپرت قرار دهید.

فرمان این خودرو نسبت به اکثر خودروهای چینی از نرمی بسیار خوبی برخوردار است اما در کنار خودروهای غربی حس رانندگی بسیار خوبی را نمی‌تواند منتقل کند. به علت نداشتن سیستم ESP در این خودرو روی مسیرهای لغزنده احتیاط بسیار لازم است. اما در نهایت هندلینگ و پایداری این خودرو خوب است و نمی‌توان نقاط ضعف چندان بزرگی را برای این بخش در نظر بگیریم.

رقبای خودروی ایکس 33

این خودرو نیز رقبای بسیار پر قدرتمندی در صنعت خودروسازی دارد که عبارتند از:

  • چاننگان C S35
  • لیفان X60
  • هایما S5
  • رنو ساندرو اسنپ وی

جمع بندی

در این مقاله از تیونینگ به بررسی مشخصات و ویژگی‌های خودروی دام وی ام x33s پرداختیم؛ معایب و مزایای آن را با هم بررسی کرده‌ایم. شما نیز می‌توانید تجربیات خود را از ماشین x33s در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
سبد خرید
فروشگاه
وبلاگ