این خودرو در سال 2010 در فرانسه، اسپانیا، اسلواکی و اسپانیا ساخته شد. طراحی این خودرو به صورت موتور جلو- محور جلو بوده است. در ادامه تیونینگ به بررسی کامل و جامع این خودرو می پردازد.
تولید کننده | فرانسه |
کلاس | سوپرمینی |
طرح بندی | خودروهای موتور جلو-محور جلو |
خودروهای وابسته | سیتروئن سی۳ |
جعبه دنده | ۵ سرعته دستی، ۶ سرعته دستی، ۵ سرعته اتوماتیک |
درازا | هاچبک 4.045 میلی متر، واگن ۴٬۱۶۴ میلیمتر، کوپه ۴٬۰۳۷ میلیمتر |
بلندی | ۱٬۴۷۲ میلیمتر |
پسین | پژو ۲۰۸ |
خودروی پژو 207
این خودرو در سال 2010 تا به اکنون در کشورهای مختلفی به تولید رسیده است.
این خودرو با خودروی 207 آی که در ایران به تولید رسیده است به صورت کامل متفاوت است، در حقیقت پژو دویست و هفت تا به اکنون در ایران تولید و روانه بازار می شود.
این خودرو به صورت فیس لیفت در کشور فرانسه و ایران ارائه می شود.
معرفی خودرو 207i دنده ای
بعد از اینکه پس از 4 سال تولید پژو 207 دندهای متوقف شد، ایران خودرو تصمیم گرفت نسخه دستی ایرانیزه این خودرو را در سال 1395، نخستین بار به صورت تیپ دنده ای به بازار ارائه کند.
این خودروی جدید دارای تغییرات ظاهری همچون چراغ های جلو و عقب، آینه و رینگ های جدید است.
بررسی مدل صندوقدار
یکی از محصولات ایران خودرو محسوب می شود که پس از تبلیغات فراوان همزمان با خودرو دنا پلاس توربو به بازار ایران وارد شد.
پس از فروش بسیار خوبی که خودروی 207i داشت، شرکت خودروسازی ایران خودرو تصمیم گرفت تا با تکیه بر تجارب قبلی خود در تولید خودرو 206 صندوقدار با افزودن یک صندوق به پژو 207 و تبدیل آن به یک سدان، توجه مشتریان و علاقمندان این نوع خودرو را به خود جلب کنند.
در اسفند سال 1396 پیش فروش این خودرو آغاز شد. امروزه این خودرو در یک تیپ با کد 60302 مجهز به گیربکس اتوماتیک AL4 و پیشرانه TU5 روانه بازار شد.
نمای جلوی پژو 207 صندوقدار
نمای جلوی این خودرو با دویست و هفت هاچبک فرقی ندارد و در یک نتیجه گیری می توان گفت که در شرکت ایران خودرو توانست با بهره گیری از نبوغ خود دو ماشین 206 صندوقدار و 207 هاچبک را ترکیب کند.
بخش جدید این خودرو در مدل صندوقدار که قبل ترها در خودروی خاصی دیده نمی شد، اضافه شدن باله روی درب صندوق است که دارای دو چراغ مه شکن در دو سمت سپر عقب است.
استفاده از نام 207 برای خودرو
در کشور چین و جنوب آمریکا سدانی با نام پژو 207 به بازار عرضه می شود که در حقیقت از پلتفرم پژو 206 استفاده کرده است. این خودرو مانند خودروی دویست و هفت آی یا 206+ است که همچون 206SD دارای صندوق است.
نسخه سدان این خودرو با نام 207 در بازارهایی همچون چین، برزیل و ایران به فروش می رسد.
در تاریخ 8 ژوئن 2008 این خودرو به بریتانیا وارد شد. در آن زمان تعدادی از کارکنان شرکت رایتن پلنت دست به تظاهراتی علیه شرکت سیتروئن و پژو زدند که به تحریم پژو سیتروئن شناخته میشود.
دلیل اصلی این اعتراضات بستن کارخانه رایتن پلنت که زیرشاخهای از پژو بود، صورت گرفت. با وجود این تحریم ها که توسط مردم صورت گرفت، فروش پژو در بریتانیا بیشتر از قبل بود.
طراحی داخلی خودرو
در طراحی داخلی این خودرو از امکانات، طراحی و کیفیت متریال بسیار خوبی استفاده شده است که با نمونه هاچبک این خودرو تفاوتی خاصی ندارد.
طراحی این خودرو با استفاد از آخرین تکنولوژی روز دنیا صورت گرفته است.
میزان مصرف سوخت 207i
مصرف سوخت ترکیبی خودرو در یک سیکل ترکیبی برابر با 7.3 در هر 100 کیلومتر است.
- مصرف سوخت شهری 10.1 لیتر در صد کیلومتر
- مصرف سوخت ترکیبی 5.8 لیتر در صد کیلومتر
- مصرف سوخت جاده ای 7.3 لیتر در صد کیلومتر
- حجم باک 50 لیتر
- پیمایش 943 کيلومتر
- استاندارد آلایندگی يورو 4
امکانات
خودرو 207i دارای پیشرانه ای با نام Tu5 که توان تولید 105 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولید شده به کمک این پیشرانه به وسیله یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود تا در نهایت این خودرو بتواند بعد از 13 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برسد.
گیربکس اتوماتیک این خودرو دارای استهلاک بسیار زیادی است و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار نیست.
معایب طراحی خارجی خودرو 207 آی
طراحان این خودرو، چراغ ترمز سوم را روی طاقچه عقب آن قرار داده اند، پس از ترمز گرفتن در تاریکی شب، سبب می شود تا نور این چراغ بعد از برخورد با باله عقب در آینه های جانبی منعکس شود و محدودیت دید برای راننده ایجاد میکند.
- مانیتور لمسی
- تغییر فرم داخلی چراغ های جلو و عقب
- آینه ها و رینگ های به روز تر
- غربیلک فرمان جدید
- کروز کنترل
- اضافه شدن دکمه های روی فرمان برای کنترل صدا و کروز کنترل
- دیلایت
- دوربین و سنسور دنده عقب
عرض (1680) mm طول (3900) mm ارتفاع (1468) mm
- سیستم ترمز ضد قفل ABS EBD – EBA
- کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
- فرمان هیدرولیکی
- کلید های کنترل روی فرمان
- تهویه اتوماتیک
- سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش 7 اینچی لمسی
- بلوتوث – پورت USB
- GPS
- بلندگوهای درهای عقب و جلو
- چراغ مه شکن جلو و عقب
- قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از چراغ جدید عقب
- چراغ جلو مجهز به چراغ روز
- آینه های جانبی برقی راهنمادار همرنگ بدنه
- شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب
- ایموبلایزر
- قفل مرکزی با ریموت
- کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو سه نقطه ای با قابلیت تنظیم ارتفاع
- کمربند سرنشینان عقب سه نقطه ای
- صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس
- سنسور دنده عقب
- دوربین دنده عقب
- صندلی راننده و سرنشین با قابلیت تنظیم 4 جهت به صورت دستی
- کروز کنترل
- استاندارد آلایندگی: يورو 4
- ترمز: سيستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD و MBA), ترمز جلو ديسكي با سيستم خنك شونده, ترمز عقب ديسكي
- کیسه هوای ایمنی: كيسه هواي راننده و سرنشين جلو
- فرمان: هیدرولیک
- سیستم تهویه: اتوماتيك
- سیستم صوتی: سيستم مالتي مديا با صفحه نمايش 7 اينچي لمسي + سيستم رهياب+دي وي دي+پورت يو اس پي و بلندگو+دوربين دنده عقب
- چراغها: چراغ مه شكن جلو و عقب,قابليت تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو
- آیینهها: آينه هاي جانبي برقي هم رنگ بدنه
- شیشه ها: شيشه بالابر برقي درهاي جلو و عقب
- تزئینات: تريم خاكستري
- تجهیزات ایمنی: ايموبيلايزر, قفل مركزي با ريموت , كمربندهاي ايمني جلو با قابليت تنظيم ارتفاع, سنسور دنده عقب
- رینگ و لاستیک: آلومينيومي
- صندلی: صندلي راننده و سرنشين با قابليت تنظيم4جهت بصورت دستي, پشت سري جلو وعقب
- سایر تجهیزات: موبايل هنذفري،كروز كنترل
- کد کلاس(های) خودرو: 60002
- نوع موتور: TU5
- حجم موتور (cc): 1587
- حداکثر توان موتور (hp): 105@5800 rpm
- حداكثر گشتاور (Nm): 142Nm@4000 rpm
- نسبت تراكم: 10.5
- تعداد سوپاپ: 16
- نوع سوخت سازگار: بنزين بدون سرب با اكتان 87 و 95
- سيستم انژكتوري: پاشش چند نقطه اي
- استاندارد حد آلايندگي: يورو4
- حداکثر سرعت (km/h): 190
- شتاب صفر تا 100 (ثانیه): 11.6
- سيستم انتقال قدرت: 5 دنده دستي
- مصرف سوخت (در 100 كيلومتر ) در شهر (لیتر): 8.6
- مصرف سوخت (در 100 كيلومتر ) خارج شهر (لیتر): 5.1
- مصرف سوخت (در 100 كيلومتر ) ترکیبی (لیتر): 6.6
- طول خودرو (mm): 3900
- عرض خودرو(mm): 1680
- ارتفاع خودرو (mm): 1468
- فاصله بين دو محور چرخهاي عقب و جلو (mm): 2443
- وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg): 1054
- گنجایش مخزن سوخت (لیتر): 50
- حجم فضاي صندوق عقب (دسی متر مکعب): 245
مشخصات | پژو 207i دستی | پژو 207i اتوماتیک |
داخل شهر | 8.8 Lit/100km | 9.9Lit/100km |
خارج شهر | 5.4 Lit/100km | 5.5Lit/100km |
تركيبي | 6.6 Lit/100km | 7.1Lit/100km |
حد آلايندگی | Euro 4 | Euro 4 |
پژو 207i دستی | پژو 207i اتوماتیک | |
موتور | 4 سیلندر | 4 سیلندر |
حداکثر قدرت | 105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه | 105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه | 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه |
حجم موتور | 1587 سی سی | 1587 سی سی |
تعداد سوپاپ | 16 سوپاپ | 16 سوپاپ |
جعبه دنده | 5 سرعته دستی | اتوماتیک |
انتقال قدرت | دیفرانسیل جلو | دیفرانسیل جلو |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | 11.6 ثانیه | 12.6 ثانیه |
حداکثر سرعت | 190 کیلومتر بر ساعت | 190 کیلومتر بر ساعت |
وزن | 1054 کیلوگرم | 1096 کیلوگرم |
فاصله محورها | 2443 میلی متر | 2443 میلی متر |
معایب خودرو 207i
- فضای کم درون کابین
- استفاده از پلاستیک خشک در بخش داخلی خودرو
جمع بندی
در این مقاله از تیونینگ به بررسی مشخصات و ویژگیهای خودروی دویست و هفت شرکت ایران خودرو پرداختیم؛ معایب و مزایای آن را با هم بررسی کردهایم. شما نیز میتوانید تجربیات خود را از ماشین 207 در بخش کامنتها با ما به اشتراک بگذارید.